Je na majiteli čerpací stanice, jakou zvolí „strategii“ při umisťování reklam. Často ani majitel netuší, že mu dodavatelé zboží a služeb dodají na čerpací stanici různé reklamní materiály, za jejichž umístění nic neplatí, přestože např. v retailových řetězcích musí za umístění téhož platit.

 

Důležité je mít při vyjednávání o ceně za umístění reklamy připravena správná čísla – prodej suchého a mokrého zboží, počet zákazníků, počet projíždějících automobilů kolem čerpací stanice, strukturu zákazníků a případně další podpůrné argumenty.

 

Na čerpacích stanicích se můžeme setkat s různými druhy reklam. Už při příjezdu na stanici můžeme vidět reklamu na ukazatelích teploty, při tankování se setkáme často s návleky na pistolích, na kterých je kromě názvu produktu i reklama ať už na vlastní produkty, tak na různé další produkty či služby. Na stojanech se setkáme s tzv. pumpentoppery, které jsou také oblíbené. Také na budově čerpací stanice často vidíme tzv. city lighty. Často se setkáme s reklamou na přestřešení nad stojany, která je dobře viditelná již z dálky. Tento druh reklamy používají většinou velké řetězce k propagaci vlastních akcí. Stále častěji se setkáváme i s tzv. Door media, tj. s reklamou umístěnou na vchodových dveřích do prodejny.

 

Uvnitř čerpací stanice můžeme vidět reklamu téměř všude, na podlaze, v light boxech nad pokladnou, u pokladny v různých stojáncích, na LCD obrazovkách instalovaných uvnitř čerpací stanice – často v prostoru pro občerstvení, kde zákazník pobývá delší dobu. Reklamu nalezneme i na záchodech, velmi oblíbené místo je na pánských záchodech nad pisoáry.

 

Stále častěji se objevuje reklama i na zákaznických displayích, v ČR zatím ojediněle i na obrazovkách tankovacích automatů. V zahraničí je celkem běžná i reklama na multifunkčních obrazovkách integrovaných do stojanů. Tyto obrazovky můžou být interaktivní, zákazník se dozví o aktuální předpovědi počasí, může si vyvolat dopravní informace o trase, kudy pojede, dokonce si může objednat občerstvení, které obdrží uvnitř čerpací stanice.

 

Pro orientaci - z uvedených reklamních médií jsou pro zákazníky nejdražší reklamy na LCD obrazovkách a Door media. Určitě se vyplatí poradit se s odborníky na reklamu. I zde totiž mohou „ležet“ peníze, které při dnešní situaci na trhu s pohonnými hmotami provozovatelé a majitelé čerpaček potřebují. Non-oil business je dnes výnosnější než prodej pohonných hmot a tak i pronájem reklamních ploch generuje dodatečné zisky.